Чим більше набуваємо, тим нещасніші стаємо. Чому?

Німецькі вчені нещодавно опублікували цікаві дані: за останні 50 років німці стали в середньому жити на 400% багатшими, а кількість нещасних людей, які страждають депресією, зросла на 38%.

Чому це відбувається? Чому працює така несправедлива пропорція? Я це явище називаю матеріальним прокляттям людства.

Воно почалося 100 років тому в Америці. Генрі Форд став найбагатшою людиною в світі, завдяки реформації автомобільного виробництва. Його успіхи надихнули багатьох талановитих підприємців на створення найбільших брендів: Cadillac, Chevrolet, Buick (Бьюїк), Dodge (Додж). Нові машини буквально заполонили Америку. Через деякий час настав такий момент, коли продажі автомобілів різко впали. Ринок наситився.

І правда, навіщо комусь потрібна нова машина, якщо прекрасно їздить стара? Навіщо витрачати гроші? Зіткнувшись з проблемою збуту, геніальні маркетологи придумали хитромудрий рішення: вони почали вселяти власнику старих авто почуття неповноцінності.

Виробники автомобілів стали щороку випускати все нові й нові моделі. Їх успіх надихнув підприємців інших галузей: одягу, косметики, взуття, і понеслася душа в рай … точніше в пекло.

Часто можна бачити, з яким презирством дурні, виряджені в модний одяг підлітки дивляться на дитину, яка не може собі дозволити таку розкіш. Зверніть увагу, 2 рази на рік виробники одягу випускають нові колекції. Експерти, дизайнери нескінченно повторюють нам: «У цьому сезоні буде модний зелений колір». Для чого це робиться? Цей хитрий прийом створений для збільшення збуту. Люди, які купили такий самий одяг, але червоного кольору в минулому році будуть відчувати себе некомфортно.

Транснаціональні корпорації маніпулюють свідомістю простодушного споживача, випускаючи постійно нові девайси, одягу та інше. Вони витрачають на рекламу в рік 500 мільярдів доларів. Цих грошей достатньо, щоб зробити людство нещасним. Щоб усвідомити повною мірою, яка це величезна кількість грошей, наведу порівняння. Для вирішення проблеми голоду на землі, в рік необхідно витратити всього 50 мільярдів доларів.

Головна біда полягає не в тому, що нам постійно треба викидати хороші речі, тому що вони вийшли з моди. Трагедія людства – невиправдані очікування. Купивши новий автомобіль, людина радіє дуже короткий час. Якщо на наступний день його друзі придбають машини крутіше, ніж у нього – ця радість обмежиться всього одним днем.

Багато з нас більше прагнуть до нових модних речей і, самі того не помічаючи, стають нещасними. Щурячі перегони перетворили життя в суцільне пекло, в абсолютну нісенітницю.

Я люблю свої старі речі. Деякі кофти, кросівки служать мені більше 10 років. Але як тільки треба йти на званий прийом або ділову зустріч – виникає відчуття, ніби мене гвалтують. Потрібно виглядати як всі. У нас досі зустрічають по одягу. Але, на щастя, чим більше стаєш усвідомленою людиною, чим більше отримуєш задоволення від розвитку, навчання – тим вище піднімаєшся над усім цим мракобіссям.

Сократ мав рацію, коли говорив: «У світі є одне благо – знання, і тільки одне зло – неуцтво».

Автор: Наталя Манежева