«СПРАВЖНЯ ЖІНКА ПОВИННА …» – ЯК НАВ’ЯЗАНІ СТЕРЕОТИПИ ЗАВАЖАЮТЬ НАМ ДОСЯГАТИ УСПІХУ

Поки жінки намагаються осягнути неосяжне і встигати все, єдине, що їм дійсно потрібно, – це як слід відпочити. 

Успіх в чомусь схожий на ходьбу – якщо чітко крок за кроком йти до мети, швидко дійдеш до місця призначення. Якщо ж постійно звертати убік по різним невідкладним справам, то часу на той самий шлях піде в кілька разів більше. У жінок частіше спостерігається другий варіант, а причиною тому – традиційне виховання і дотримання сімейних рольових стереотипів. 

Дівчаток на пострадянському просторі привчають до думки, що «справжня жінка» повинна встигати все: будувати успішну кар’єру або бізнес, стежити за затишком в будинку і займатися вихованням дітей. Чи помічали, що до виховання хлопчиків зовсім інший підхід? Вважається, що істинно «чоловічі» завдання – бути сильним, успішним і затребуваним, багато заробляти і … все? 

Хлопчиків вони не соромили за неакуратність. Не готують бути турботливими батьками. Не вчать нести відповідальність за когось, крім себе. В результаті хлопчики зосереджені на досить вузькому колі занять: навчання, спорт, розвиваючі секції за інтересами. Дрібниці на зразок миття посуду і заміни памперсів існують за рамками чоловічої картини світу – це за замовчуванням чисто жіноча опція, «закладена самою природою».

На жаль, багато хто досі ділять роботу на «жіночу» і «чоловічу», вважаючи першу легшою. Чомусь нікому не спадає на думку провести калькуляцію годин, витрачених дівчатами на типово «жіночі» обов’язки. 

Давайте порахуємо, що ж додається до восьмої години середньостатистичного робочого дня у жінок:

  • час на те, щоб відвести і забрати дитину з садка або школи;
  • поїздки з дітьми по секціях, гуртках і тренувань;
  • допомога в підготовці уроків і позашкільних заходів;
  • приготування їжі та миття посуду;
  • прибирання, покупка продуктів, турбота про домашніх вихованців.

При такому розкладі просто нізвідки взятися часу на розвиток бізнесу або на написання наукових монографій. Тому жінки з дітьми в традиційному шлюбі менш успішні: всі їхні сили і час розподілені між величезною кількістю зон відповідальності. 

Помітне зростання в бізнесі або кар’єрі найчастіше відбувається або у незаміжніх і бездітних дівчат, або в заможних сім’ях зі штатом прислуги і гувернанток, або у жінок після 40 років, з подорослішали дітьми і в довгоочікуваному розлучення. Всі інші в своєму самому продуктивному віці витрачають своє життя на те, щоб, як і належить, «встигати все». 

Дівчата самовіддано вибудовують ідеальний тайм-менеджмент і борються з неіснуючою прокрастинацією. Неіснуючою – тому що насправді вони загнали себе. І єдине, що їм реально допоможе, – це відпочинок. А потім добре б передоручити за гроші максимум своїх повсякденних обов’язків. 

Шляхи вирішення

Однак прийняти таке рішення непросто. Щоб без почуття провини звільнитися від щоденної побутової рутини на користь успіху, потрібно багато в собі змінити. Перебудувати мислення, перерозподілити пріоритети, прибрати звичні переконання. 

Спочатку хоча б на рівні логіки потрібно усвідомити, що неможливо досягти помітних успіхів, якщо вільний час на 80% вам не належить і йде на обслуговування сім’ї та підтримка побутового комфорту. Потім необхідно переглянути «сімейний договір» про обов’язки кожного з подружжя і перерозподілити навантаження більш рівномірно між усіма членами сім’ї. Якщо є можливість, то левову частку всіх турбот про господарство краще довірити роботизованою побутової техніки та домробітниці з нянею. 

Серед решти справ потрібно грамотно розставити пріоритети і в першу чергу робити те, що найбільш вигідно з точки зору довгострокової перспективи. Наприклад, інвестувати час в свою освіту, щоб потім виконувати ту ж роботу вже за більш високу оплату. 

Найголовніше – припинити чіплятися за соціальні стереотипи про «справжню жінку», «хорошу дружину» і «ідеальну матір». Навіть сама що ні на є «справжня» жінка не в силах скасувати той факт, що в добі всього лише 24 години. Якщо у вас є бажання стати більш успішною і мати реальні вимірні досягнення в бізнесі або кар’єрі – варто відмовитися від поганої ідеї встигати все й відразу. 

Ольга Юрковська

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *